L2


Tja, wat zal ik hier nou eens van zeggen... de oude bibliotheek is gestoeld op stilstand, traditie, zo deden we het altijd, "de klanten willen niet anders" (o nee????), dit heeft altijd al zo gewerkt en waarom nu niet meer? Nou, gewoon omdat de wereld verandert. Natuurlijk zijn we voor een deel (!) met onze tijd meegegaan, internet is niet vies meer. Maar wie van de traditionele collega's maakt dagelijks veelvuldig gebruik van tinternet? Wie zoekt éérst bij zoekmachines (yep, er zijn er meer dan google alleen) en kijkt dan pas in het vertrouwde boek? Wie weet wat en waar zich in second life iets afspeelt? Waarom kunnen we niet overal alles benaderen, downloaden, enzovoorts? Heb ik het voor mijn werk nodig? Als ik geen oude zuurpruim wil worden die alleen strak naar cijfertjes kan kijken wel dus. Kees Hamann heeft een verfrissend manifest geschreven. Zoals ik ook al eens in mijn blog als onbestorven weduwe schreef, ik wil als klant meer invloed kunnen uitoefenen op de bieb. Verlanglijstjes kunnen indienen - liefst wel online. De 20e eeuw is al lang voorbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten