Het laatste ding...

Onbewust blijk ik dus al heel lang web 2.0-based te zijn. De meeste dingen uit de cursus waren voor mij een vanzelfsprekendheid. Het maakte me alleen bewuster van het feit dat ik geïnspireerd wil worden als ik een bibliotheek binnenstap. Ik wil geen grote saaie oppervlakten met boeken netjes op een rij.

Ik moet geprikkeld worden, maar tegelijkertijd wil ik ook wel een plekje waar ik lekker lui even kan wegduiken met een boek.

Op het bordes met comfortabele tuinstoelen onder een parasol vind ik ook goed ;-)
Maar hoe wil ik dan wél geprikkeld worden? Laat ik vast verklappen dat het in ieder geval niet alledaags moet zijn wat ik overal tegen kan komen. Huisstijl in bibliotheekland vind ik dus vreselijk. Spring eruit! Al die vestigingen hoeven niet hetzelfde te zijn. Doelgroepen? Zo lang je maar beseft dat een oudere andere interesses heeft dan een kleuter, jongeren nóg meer prikkels nodig hebben om zich thuis te voelen... En een plaatselijke collectie? Daar ga ik dus in bijna iedere bibliotheek naar op zoek. Ik wil dingen weten over de omgeving. Waar werd die toren voor gebruikt, waar zijn die stadsmuren gebleven? Wil ik dat digitaal? Eerlijk gezegd krijg ik al genoeg beelden binnen. En muziek terwijl u leest? Ik kom graag in winkels waar géén muziek wordt gedraaid. Wat is er mis met stilte? Maar als ik even mijn mail wil checken omdat mijn telefoon op de oplader ligt wil ik wel snel even achter een pc kunnen duiken. En ik besef heus wel dat niet iedereen alle technische snufjes in huis heeft. Daarvoor ga je toch naar de bieb?!
Alledaagse voorbeelden... die ik dus al saai vind...










Ik wil kleur, gedurfd, technieken, met een vleugje nostalgie ;-)

Oeps, dit was het laatste ding... toch leuk om doorgelopen te hebben. Stop ik nu met kennis vergaren? Absoluut niet!!

1 opmerking: