numero 11 - kiwi's


Wikipedia kennen we allemaal wel denk ik. Ik hoop altijd maar dat de informatie klopt. In het afgelopen jaar kwam ik enkele keren tegenstrijdige dingen tegen - en dan in strijd met "feiten" op andere sites. Mensen die een dagje later vermoord werden of zo, feestdagen die op een andere dag vielen... Het is tenslotte mensenwerk! Er zijn verschillende toepassingsmogelijkheden voor een wiki. Het voorbeeld van bibliotheek Deventer is een mooi voorbeeld van interactie. Vaak zie je dat er communities worden gestart in een gesloten omgeving (extranet, Infor, ...) terwijl je een deel daarvan best in een wiki zou kunnen onderbrengen. Maar het vergt ook wel weer een enorme tijdsinvestering! Als je tenminste alles up-to-date wilt houden, anders heeft een wiki ook geen zin denk ik.
Een wiki voor leesclubs... lijkt me handig! Er zijn er wel, maar die zijn meestal van één club.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten